|
Recent Research Relating to the Possible Benefits of Drinking Green Tea: |
 |
NEW!
A review of recent studies presented at
the 2004 International Research Conference on Food,
Nutrition and Cancer, suggest that green tea polyphenols may
be effective in preventing and inhibiting the growth of
prostate cancer.
References 26
|
 |
Catechins, also referred to as flavonoids or polyphenols, in
green tea, are reported in several recent studies to be
protective to joint cartilage and have the ability to reduce
inflammation.
References
1, 2, 4 |
 |
A
University of South Florida study reported that
Epigallocatechin Gallate (EGCG), the most abundant flavonoid
in green tea, exhibited antimicrobial activity and had a
protective effect against respiratory infection.
Additional studies also confirm green tea's suggest that
green tea may have strong antimicrobial activity and its
possible benefits in fighting bacteria, viruses and food
spoilage.
References
3,9,18,24 |
 |
University of Kansas researchers published a comprehensive review of green
tea studies reported since 1970 that examine the potential of green tea to
provide a number of preventative actions in human health. The
many reported possible therapeutic benefits of green tea consumption include reductions
in risk for: dental carries, infection, inflammation, x-ray irradiation, some
types of tumor development, high blood pressure, high cholesterol and
cardiovascular disorders.
References 10 |
 |
Click Here to
Learn More |
|
|
_
_ |
|
|
Tea Tidbits |
 |
Tea has little-to-no calories, sugar, fat or
carbohydrates, but is rich in potassium. |
 |
Catechins and other flavonoid-like
compounds in tea are shown to be strong
antioxidants and are the subjects of numerous scientific studies. |
|
|
|
|
While this exciting information is ongoing, research is not conclusive yet
and more clinical studies are needed in order to understand the role of
antioxidants in human health. |
|
|
|
Have you
seen our recent ads in several publications including
Forbes and Sports Illustrated?
Click to
enlarge
View All |
 |
 |
|
Tea and Health
Bigelow Tea Company welcomes you to learn more about the
health benefits of drinking green tea.
Although we produce our teas for drinking pleasure only, we
cannot ignore the ongoing scientific studies and positive
publicity that tea is receiving over the exciting potential
health benefits.
|
Facts about Caffeine
Did you know that tea contains only 1/4 to 1/2
the amount of caffeine contained in coffee? |
Caffeine
Average
Milligrams per 8 oz. Serving |
|
Green Tea |
25 - 50 |
|
Black Tea |
40 - 60 |
|
Coffee |
100 - 120 |
|
|
_ |
|
Focus on Heart Health |
 |
A 1999 study at Brigham and Women's Hospital in Boston indicates that
drinking one cup of black tea a day can reduce the chance of having a heart
attack by 44%.
References 16 |
 |
A Harvard study completed in 2002, regarding people who suffered a heart
attack, found that patients who drank 2 or more cups of black tea a day for
up to a year before suffering a heart attack, had a 40% better chance of
survival.
References 11 |
 |
Studies done in the United States, Japan and Taiwan suggest that green tea
may play a role in lowering blood pressure and cholesterol, reducing the
incidence of stroke and protecting the cardiovascular system.
References 7, 11, 12, 16,
20, 21, 25 |
 |
A 2001
Austrian study and a 2003 South Korean study found that the
flavonoids in tea are vitamin-like nutrients that make blood
cells less prone to clotting.References
17,23 |
|
|